Kwaliteit van zorg
Als u zorg nodig heeft, wilt u dat deze van goede kwaliteit is. Daar werken wij elke dag ook hard voor. Daarom publiceren we op onze website gegevens over onze kwaliteit, gemeten door instanties zoals de Inspectie voor de Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), maar ook door patiëntverenigingen, individuele patiënten en medewerkers.
Lees meer over:
Ervaringen van patiënten
De waardering van onze patiënten en hun naasten is onze belangrijkste graadmeter. Om patiënttevredenheid te meten, gaan we met patiënten in gesprek en meten we doorlopend patiëntervaringen. Dat doen we door middel van onze PREM (Patiënt Reported Experience Measure), een vragenlijst over patiëntervaringen. Daarin vragen we u bijvoorbeeld naar uw ervaring op het gebied van informatievoorziening, communicatie, hygiëne en wachttijden.

De resultaten gebruiken we om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Kwalitatief goede zorg betekent immers niet alleen een goed eindresultaat. Ook de weg ernaar toe moet op een patiëntvriendelijke manier gebeuren.
Het totaaloordeel van onze patiënten over 2022 is voor alle afdelingen en locaties gemiddeld een 8,5. Wij zijn trots op dit resultaat.
Lees meer over kwaliteit van zorg en patiëntervaringen in het Rijnstate Jaarverslag 2022.
Plaats uw waardering voor Rijnstate op ZorgkaartNederland
Door ook uw waardering over Rijnstate en/of onze specialisten te plaatsen op ZorgkaartNederland.nl helpt u andere patiënten die op zoek zijn naar een zorgverlener. Ook kunt u ons in uw waardering praktische suggesties geven voor het verder verbeteren van onze dienstverlening.