Mijn Rijnstate
Als patiënt van Rijnstate heeft u toegang tot Mijn Rijnstate. Op deze beveiligde website kunt u informatie uit uw medisch dossier inzien, uitslagen van onderzoeken bekijken of online een afspraak plannen. U kunt ook een e-consult starten. Dat is een medisch consult per e-mail via een beveiligde internetomgeving.
In onderstaande video vertellen we u meer over Mijn Rijnstate.
Meer weten over:
- Inloggen met DigiD
- Oefenen met het patiëntenportaal
- Onderdelen van Mijn Rijnstate
- Machtigingen
- Veelgestelde vragen
Toegang tot Mijn Rijnstate en machtigingen
Mijn Rijnstate is beschikbaar voor al onze patiënten. Deze omgeving is alleen toegankelijk voor de patiënt zelf. U kunt wel toegang krijgen tot Mijn Rijnstate van een andere patiënt. Bijvoorbeeld uw kind, een patiënt die u wettelijk vertegenwoordigt, een ouder of iemand anders die u (tijdelijk) bijstaat. Dit gaat met een machtiging. Hiermee kunt u altijd bij het dossier van de patiënt, ook wanneer deze hier zelf niet (meer) toe in staat is. Bijvoorbeeld omdat hij of zij te ziek is, of is overleden.
Inloggen met DigiD
In slechts enkele stappen kunt u gebruikmaken van Mijn Rijnstate. Dit kan vanaf elke plek. De belangrijkste voorwaarde is dat u een computer, een laptop, een tablet of een smartphone met internet heeft. We raden u aan om de meest recente versie van uw browser te gebruiken. Daarnaast heeft u DigiD nodig: een persoonlijke inlogcode voor de overheid en de zorg. Deze bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord. Met DigiD kunt u veilig gebruikmaken van alle functies op de website. Ook heeft u een telefoon nodig (vaste lijn of mobiel), in verband met controle via sms. Dat is een extra beveiligingsstap van DigiD. Als u een smartphone heeft, kunt u ook inloggen met de DigiD-app.
Gaat u voor de eerste keer inloggen? Lees dan meer over hoe u kunt inloggen. Als u wilt weten hoe Mijn Rijnstate werkt, kunt u eerst oefenen met het patiëntenportaal. Ook kunt u meer lezen over de verschillende onderdelen van Mijn Rijnstate. Wij adviseren u om deze informatie bij de hand te houden als u voor het eerst gebruikmaakt van Mijn Rijnstate.
Controleer uw 06-nummer en e-mailadres
Als u optimaal gebruik wilt maken van Mijn Rijnstate, hebben wij uw e-mailadres en uw 06-nummer nodig. Wij kunnen u dan een e-mail of sms-bericht sturen als er een bericht, nieuwe informatie of een nieuwe vragenlijst voor u klaarstaat. We kunnen u dan ook een herinnering sturen voor een afspraak. Controleer in Mijn Rijnstate onder 'Mijn gegevens' bij 'Contactgegevens' of wij uw e-mailadres en uw 06-nummer hebben en of deze kloppen.
Let op: soms komen berichten van ons bij in de map Ongewenste e-mail terecht. Houd de map Ongewenste e-mail dus ook in de gaten.
Heeft u vragen?
Heeft u vragen of ervaart u problemen met het gebruik van Mijn Rijnstate? Misschien kunnen de antwoorden op de veelgestelde vragen u helpen. Heeft u alsnog vragen? Neem dan contact op met de Helpdesk van Mijn Rijnstate via ons vragenformulier. U kunt ook bellen met de Helpdesk Mijn Rijnstate: 088 - 005 7988.
Nieuw in Rijnstate: Infopunt innovatie
Bij het Infopunt innovatie vindt u een computerbalie met vier computers. U kunt hier onder andere informatie bekijken over digitale ontwikkelingen in Rijnstate. Zo ook over Mijn Rijnstate. Denk aan oefenen met Mijn Rijnstate, informatie over DigiD, machtigingen, het digitale labbriefje en video-afspraken. U vindt het Infopunt innovatie in Rijnstate Arnhem op de begane grond bij de liften in de A-toren. Als het nodig is kan een vrijwilliger u helpen bij het vinden van de juiste informatie. Het Infopunt innovatie is elke dag geopend.
Hoe komt u bij het Infopunt innovatie? En welke informatie vindt u er precies? Dat laten we zien in onderstaande video.
Patiëntervaringen
Lees de ervaringen van onze patiënten.
Sinds haar elfde heeft Maree de Randamie (40) uit Arnhem de ziekte van Crohn, een ontstekingsziekte van de darmen. Om haar leven zo veel mogelijk te kunnen leven zoals ze wil, is het belangrijk dat ze haar ziekte zo goed mogelijk begrijpt. "Het patiëntenportaal Mijn Rijnstate helpt daarbij en zorgt er ook voor dat ik minder in het ziekenhuis hoef te zijn."
Nieuws
Hieronder vindt u interessante nieuwsberichten.
Op woensdag 16 november was het patiëntenportaal Mijn Rijnstate tijdelijk niet toegankelijk. Dit had te maken met een geplande update die nodig was om in de toekomst beter in te kunnen spelen op innovaties en nieuwe functionaliteiten binnen Mijn Rijnstate. Inmiddels is de update afgerond en is Mijn Rijnstate weer toegankelijk.
Lees meer