Zorgkosten
Het is belangrijk om te weten of Rijnstate in 2024 een contract heeft met de zorgverzekeraar van uw keuze. Bekijk de voortgang van de onderhandelingen met uw zorgverzekeraar,
In veel gevallen wordt uw behandeling rechtstreeks door ons gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar. Als dit niet mogelijk is, dan krijgt u zelf een factuur voor de behandeling toegestuurd. Betaal deze factuur binnen 28 dagen. Als het om een verzekerde behandeling gaat, kunt u dit bedrag vervolgens zelf declareren bij uw zorgverzekeraar.
Vragen over de kosten/betaling van uw behandeling of ontvangen factuur
Heeft u vragen over de kosten van uw behandeling of inhoudelijke vragen over uw factuur of de betaling ervan? Neem dan contact op met de afdeling Zorgadministratie van Rijnstate.
E-mailadres | zorgadministratie@rijnstate.nl |
Telefoonnummer | 088 - 005 5734 (werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur) |
Wat kost mijn behandeling?
De totale kosten van uw behandeling zijn meestal pas na afloop van die behandeling helder. Eerst moet duidelijk worden wat er aan de hand is en welke zorg u nodig heeft. Hiervoor is een eerste afspraak in het ziekenhuis nodig. Soms moet u ook onderzocht worden. Voor vragen over de kosten kunt u contact opnemen met de afdeling Zorgadministratie.
Wie betaalt de rekening?
De rekening voor de behandeling die u gekregen heeft, sturen we naar de zorgverzekeraar waar u op de startdatum van de behandeling verzekerd was. Die zorgverzekeraar krijgt dus de rekening, ook als u tijdens de behandeling overstapt naar een andere zorgverzekeraar. De startdatum van uw behandeling is altijd de datum van uw eerste afspraak in het ziekenhuis.
Als u niet verzekerd bent
Iedereen die in Nederland woont of werkt, is wettelijk verplicht om zich te verzekeren tegen ziektekosten. Als u ondanks de wettelijke verplichting niet bent verzekerd, moet u alsnog een basisverzekering afsluiten. Doet u dit niet, dan betaalt u de volledige kosten van de behandeling zelf. U betaalt dan meestal eerst een voorschot.
Geef wijzigingen door
Gaat u verhuizen of wijzigt er iets anders in uw gegevens? Geef dit dan altijd door aan onze balie voor patiëntenregistratie en aan uw zorgverzekeraar. Dit is belangrijk voor een juiste afhandeling van uw factuur.