1. Algemeen
Mijn Rijnstate
Twee verpleegkundigen staand met handen in de zij en liften op de achtergrond

Algemeen

U kunt hier:

  • informatie uit uw medisch dossier inzien;
  • uitslagen van onderzoeken bekijken die uw specialist heeft aangevraagd;
  • uitslagen van onderzoeken bekijken die uw huisarts of uw verloskundige voor u heeft aangevraagd en die zijn uitgevoerd door ZekerWeten;
  • online een afspraak inplannen;
  • een e-consult starten: een medisch consult per e-mail;
  • vragenlijsten invullen om uw afspraak in het ziekenhuis voor te bereiden;
  • uw persoonlijke gegevens inzien en aanpassen;
  • folders en andere informatie bekijken die uw behandelaar voor u heeft klaargezet.

Om in te loggen heeft u een DigiD nodig. DigiD is een persoonlijke inlogcode voor de overheid en de zorg. Deze bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord. Heeft u nog geen DigiD? Dan kunt u die aanvragen via www.digid.nl. Inloggen bij Mijn Rijnstate kan alleen via DigiD met controle via sms. De extra controle via sms maakt uw DigiD veiliger. Heeft u nog geen DigiD met sms-controle of heeft u hier vragen over? Kijk dan op www.digid.nl/vraag-en-antwoord.

Bent u naar Rijnstate verwezen, maar bent u nog geen patiënt bij ons? Of is het lang geleden dat u bij ons bent geweest? Dan controleren wij eerst uw burgerservicenummer (BSN) om uw identiteit vast te stellen. Wij streven ernaar om dit binnen één werkdag te doen. Daarna kunt u terecht op Mijn Rijnstate.

U heeft toegang tot Mijn Rijnstate via een pc, een laptop, een tablet of een smartphone. Mijn Rijnstate werkt het beste in alle recente browsers. Houd de browser en het besturingssysteem van uw apparaten up to date. Download en installeer altijd de laatste versies en schakel de auto-update functie in.

In verband met de veiligheid van uw gegevens is Mijn Rijnstate niet meer toegankelijk via de verouderde besturingssystemen Windows XP en Android 2.3.7. De Nederlandse overheid adviseert ook om te stoppen met het gebruik van Windows XP.

Dat bepaalt u zelf:

  • U krijgt geen e-mail of sms’je vanuit Mijn Rijnstate als u in het verleden heeft aangegeven dat u geen e-mails of sms’jes van Rijnstate wilt ontvangen.
    Wilt u voortaan wel e-mails of sms’jes ontvangen, dan kunt u dit laten aanpassen bij de Registratiebalie. Dat kan op elke locatie van Rijnstate.
  • U krijgt wel e-mails of sms’jes vanuit Mijn Rijnstate:
    • als u heeft aangegeven dat u wel e-mails of sms’jes van Rijnstate wilt ontvangen.
    • als u niets heeft aangegeven over of u e-mails of sms’jes wilt ontvangen van Rijnstate.

Wilt u voortaan geen e-mails of sms’jes meer ontvangen, dan kunt u dit laten aanpassen bij de Registratiebalie. Dat kan op elke locatie van Rijnstate.

  • Wanneer krijgt u bericht?
    • Als u binnenkort een afspraak heeft.
    • Als u een afspraak kunt inplannen bij de polikliniek.
    • Als er nieuwe informatie voor u klaarstaat, bijvoorbeeld een folder of een verwijzing naar een website.
    • Als er een nieuwe vragenlijst voor u klaarstaat.

Dit zijn de meest voorkomende oorzaken:

  • Er is iets met (uw) DigiD. Lees meer hierover op de website van DigiD.
  • De browser en/of besturingssysteem van niet aan de nieuwste minimale eisen om in te loggen met DigiD. Het kan zijn dat u uw computer moet upgraden. Houd de browser en het besturingssysteem van uw apparaten up to date. Download en installeer altijd de laatste versies en schakel de auto-update functie in. In verband met de veiligheid van uw gegevens is Mijn Rijnstate niet meer toegankelijk via de verouderde besturingssystemen Windows XP en Android 2.3.7. De Nederlandse overheid adviseert ook om te stoppen met het gebruik van Windows XP.
  • Wij hebben uw identiteit niet kunnen vaststellen. U moet naar de Registratiebalie.

Heeft u een ander probleem of kunt u nog steeds niet inloggen? Neem dan contact op met de Helpdesk van Rijnstate via online@rijnstate.nl of via 088 - 005 7988.

Dat kan. Dat gaat met een machtiging. Lees hierover meer bij de veelgestelde vragen over machtigingen.

U kunt Mijn Rijnstate openen op een pc, een laptop, een tablet of een smartphone. 

Dat bepaalt u zelf. U kunt dit aangeven in Mijn Rijnstate, bij ‘Persoonlijke gegevens’ of bij ‘Afspraken’.

Dat bepaalt u zelf. U kunt dit aangeven op Mijn Rijnstate, bij ‘Persoonlijke gegevens’ of bij ‘E-consult’.

Controleer of wij uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer hebben en of het klopt. Dat kunt u zien bij ‘Persoonlijke gegevens’. U kunt uw e-mailadres en uw telefoonnummer zelf aanpassen.