1. Voorbereiding op de training
Simulatiecentrum
Wachtruimte met patiënten zittend en arts en verpleegkundige lopend

Voorbereiding op de training

Fijn dat u de tijd neemt om u voor te bereiden voor uw simulatietraining! Wij hopen dat u een plezierige en leerzame training beleeft. Hieronder vindt u praktische informatie over de training.

Moet ik mij voorbereiden?

U krijgt ter voorbereiding op de training per e-mail een E-learning toegestuurd. Deze E-learning bieden we aan als voorbereiding op de CRM-training bij het Rijnstate Simulatiecentrum. Het doel van deze E-learning is niet het toetsen van de kennis, maar het informeren over de basisprincipes van CRM en 'speak-up' informatietechnieken. Neem naar de training in ieder geval een goed humeur en een ‘open mind’ mee!

Wat gaat er gebeuren?

U neemt deel aan twee simulatiesessies. Tijdens een sessie kunnen zich medische of technische calamiteiten voordoen. Een sessie duurt zo’n 20 tot 30 minuten. Na elke sessie wordt de calamiteit nabesproken, eventueel aan de hand van een gefilmd fragment. Tussen de sessies worden de basisprincipes van CRM nog even kort aangetipt.

Het is goed u te realiseren dat er in deze omgeving juist dingen fout mogen gaan, om er zodoende allemaal van te leren. De training is volledig vertrouwelijk, dat wil zeggen dat niets over uw deelname aan de training naar buiten wordt gebracht.

Hoe laat begint het en waar moet ik zijn?

Er zijn twee sessies per dag:
De ochtendsessie begint om 08.30 en duurt tot ongeveer 12.00 uur.
De middagsessie begint om 13.00 en duurt tot ongeveer 16.30 uur.

U wordt verwacht in Rijnstate Velp in de ontvangstruimte van het Rijnstate Simulatiecentrum. U kunt u vooraf omkleden in de kleedruimte van het OK Centrum. Deurcodes worden u apart toegezonden per e-mail.

Bent u verhinderd of komt u te laat? Laat het ons dan weten via telefoonnummer 088 - 005 5593, 088 - 005 9308 of 088 - 005 5500.

Hoe ziet het dagprogramma eruit?

Een dagprogramma bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Ontvangst met koffie
  • Uitleg uitgangspunten van de training
  • Aangaan van de vertrouwelijkheidsverklaring
  • Uitleg van SimMan / SimBaby
  • Scenario 1
  • Nabespreking scenario 1
  • Uitleg Crisis Resource Management (CRM)-principes
  • Voorbeelden CRM
  • Pauze
  • Scenario 2
  • Nabespreking scenario 2
  • Evaluatie van de dag
  • Afsluiting

Vragen?

Heeft u vragen? Neem dan contact op met Edwin Hammink of Evert Timmer via e-mailadres ASAPSimulatiecentrum@rijnstate.nl of met Ellen Niessing, hoofd Rijnstate Simulatiecentrum, via telefoonnummer 088 - 005 9308 of 088 - 005 5500.