1. Problemen met inloggen op Mijn Rijnstate? Controleer uw software.
Mijn Rijnstate vrouw met tablet

Problemen met inloggen op Mijn Rijnstate? Controleer uw software.

De overheid gaat binnenkort de certificaten vervangen die gebruikt worden om de DigiD-inlogschermen te beveiligen. Vanaf 13 mei 2019 kunt u daardoor met verouderde systemen niet meer inloggen op Mijn Rijnstate, de beveiligde website voor onze patiënten. U krijgt dan een melding met het advies om de software van uw apparaat te updaten. Vanaf 11 juni ziet u alleen nog een wit scherm.

Wat verandert er?

Mijn Rijnstate is voor een aantal verouderde besturingssystemen niet meer toegankelijk. Deze aanpassing is nodig in verband met de veiligheid van uw gegevens. Om in te kunnen loggen met uw DigiD moet uw apparaat minimaal beschikken over een van de volgende besturingssystemen:

  • Voor uw computer
    • Windows 7 of 8.1
    • Windows 10
    • OSX 10.9.4 of hoger
  • Voor uw mobiele apparaat
    • iOS 7 of hoger
    • Android 6 of hoger

Hoe controleert u of uw systeem en software voldoen aan de eisen?

Om te controleren of uw besturingssysteem en browser voldoen aan de minimale eisen gaat u naar de volgende website: https://test.g3-ev.pkioverheid.nl/. Ziet u twee groene vlakken, dan voldoen uw besturingssysteem en browser aan de minimale eisen.

Wat kunt u doen?

Voldoen uw systeem en uw browser niet aan de minimale eisen? Update dan uw besturingssysteem en uw browser naar de nieuwste versie. Raadpleeg de handleiding of de helpfunctie van uw besturingssysteem en browser om de update uit te voeren. U kunt ook inloggen met een ander apparaat dat wel over het juiste besturingssysteem en browser beschikt.

Heeft u vragen?

Heeft u vragen of ervaart u problemen met het gebruik van Mijn Rijnstate? Misschien kunnen de antwoorden op de veelgestelde vragen u helpen. Heeft u alsnog vragen? Neem dan contact op met Rijnstate via online@rijnstate.nl of via 088 - 005 7988.