ZorgDomein
Specialist in spreekkamer geeft patiënte een hand

Handige tips en trucs ZorgDomein

Hoe kan ik een rapportage maken van zijn verwijzingen en aanvragen over een bepaalde periode?

Via het Regieoverzicht in ZorgDomein kan je met de export-knop een rapportage maken over een aangegeven periode.

Waar kan de huisarts of medewerker mijn statusoverzicht vinden met openstaande en afgeronde verwijzingen en aanvragen?

Wanneer je ZorgDomein opstart, kan je linksboven kiezen voor het tabblad Regieoverzicht. Hier heb je een overzicht van al je openstaande en afgeronde verwijzingen en aanvragen. De verwijzingen blijven hier 180 dagen staan, de diagnostiek- en teleconsultatieaanvragen 18 maanden.

Hoe kan ik een verwijzing verwijderen?

Een verwijzing kan niet verwijderd worden, wel is het mogelijk om een verwijzing te annuleren via het Regieoverzicht in ZorgDomein, mits de zorginstelling deze mogelijkheid ingesteld heeft en dit binnen 180 dagen na afronding gebeurt.

Binnenkort wordt de praktijk overgenomen door een nieuwe huisarts. Wat moet hiervoor gedaan worden?

ZorgDomein en de Unit Eerste-tweedelijn van Rijnstate ontvangen graag de nieuwe én huidige gegevens van de praktijk, zoals de naam van de praktijk en praktijkhouder(s), contactgegevens en de praktijk AGB-code. Ook is het belangrijk om te weten per wanneer de praktijk overgenomen wordt. Dit mag doorgegeven worden aan Service & Support van ZorgDomein en aan de Unit Eerste-tweedelijn. Nadat we de gegevens ontvangen hebben, zullen we contact opnemen om een afspraak in te plannen om de ZorgDomein-inloggegevens aan te passen. Dit zal alleen gebeuren wanneer de praktijk AGB-code verandert.

Onze praktijkgegevens zijn veranderd, kan ik dit aanpassen?

De praktijkgegevens in ZorgDomein worden beheerd door ZorgDomein. Geef per e-mail de nieuwe gegevens door, zoals naam, adres en telefoonnummer. ZorgDomein zal de benodigde aanpassing dan doorvoeren. Vermeld ook duidelijk de oude gegevens van de praktijk, zodat wij weten om welke praktijk het gaat.

Er staan in ZorgDomein accounts van mensen die niet meer in de praktijk werken. Hoe kan ik deze accounts inactief maken?

De accounts kunnen inactief gemaakt worden door Service & Support. Stuur een e-mail met de gegevens van de praktijk en de namen van wie het account inactief gemaakt dienen te worden.

Hoe kan ik een medewerker machtigen om namens mij te verwijzen?

Het machtigen van medewerkers is relevant voor verantwoordelijke verwijzers (met een persoonlijke AGB-code). Dit kan je doen door in ZorgDomein via de blauwe menubalk rechtsboven naar 'Machtigen' te gaan. Hier kan je een vinkje zetten voor de medewerkers die je wilt machtigen namens jou te verwijzen en je verwijzingen in te zien. Klik op 'Opslaan' om de machtigingen te bevestigen.
Een praktijkmedewerker (b.v. waarnemer, assistente of POH) kan een verwijzing of aanvraag uitvoeren namens een eindverantwoordelijk huisarts binnen de praktijk of het (on)afgeronde werk inzien via het ‘Regieoverzicht’. Het is hierbij van belang de juiste huisarts te selecteren omdat diens persoonlijke AGB code gebruikt wordt door de ontvanger voor identificatie, declaratie en retourinformatie. Ga hiervoor naar het ‘Profielmenu’, de blauwe balk rechtsboven in het scherm.

Hoe kan ik patiëntgegevens controleren en wijzigen vóór verwijzen?

Vanuit het HIS gaan de NAW gegevens uit het dossier van de patiënt mee naar ZorgDomein. Je kan vóór de verwijzing deze gegevens nog controleren en eventueel wijzigen of aanvullen. Klik hiervoor in het oranje vak met patiëntgegevens rechtsboven in het scherm.
In het pop-up scherm ‘Patiëntgegevens’ kunt u bijvoorbeeld het telefoonnummer controleren en zo nodig wijzigen

Sluiten

Welke informatie wilt u downloaden?

De pagina die u nu bekijkt, is automatisch aangevinkt om te downloaden. Ziet u hieronder nog meer pagina’s staan? Dan kunt u zelf aanvinken welke pagina’s u wilt toevoegen.

De huidige pagina

Lettergrootte PDF
Deel PDF via: